Nettó ár: 10 228 Ft
Nettó ár: 6 528 Ft
Versenymotor vagy tuning projekt? Egy dolog biztos: az összeszereléshez és extrém igénybevételhez nem elég egy hagyományos motorolaj. A Red Line kenőanyagok – mint az Assembly Lube, a Liquid Assembly Lube és a CV-2 High Temp Grease – célzott megoldást adnak, ahol valódi technikai védelem kell. Cikkünkben bemutatjuk a működésüket, előnyeiket és azt is, mikor melyiket használd!
A motorsportban és a teljesítményorientált tuning világában a gépészet határait feszegetjük. A magas fordulatszám, a hőterhelés és a precíz illesztések miatt nem elég egy közönséges motorolaj vagy univerzális zsír. Az első indításkor például még nincs olajnyomás, így a fémfelületek kenés nélkül találkoznak – ez komoly kopást okozhat már az első másodpercekben.
A Red Line speciális kenőanyagai pontosan ezekre az esetekre készültek: összeszerelés, első indítás, extrém futómű- és fékalkatrészek védelme. Mindhárom termék egyedi szerepet tölt be, és olyan kenést biztosít, amit a szokásos kenőanyagok nem tudnak garantálni.
A Red Line Assembly Lube egy szilárd adalékanyagokat tartalmazó, vastag szerkezetű kenőanyag, amelyet motorépítéshez fejlesztettek ki. Molybdén-diszulfid (MoS₂) és cink-tartalmának köszönhetően már az első főtengelyfordulattól hatékony kenést biztosít.
Kinek ajánlott? Motorfelújítók, versenymotor-építők és tuningolók számára, akik mechanikai meghibásodás nélkül szeretnék elindítani az új motort.
A Red Line Liquid Assembly Lube egy nagy viszkozitású, de folyékony szerkezetű kenőanyag. Olyan alkatrészekhez fejlesztették, ahol kis hézagok és szűk olajjáratok jellemzők, mint például a főtengelycsapágyaknál vagy hidrotőkéknél.
Speciális javaslat: Használata ajánlott, ha a motor több hét vagy hónap állás után kerül indításra – a kenőfilm nem tűnik el a felületekről.
A CV-2 egy szintetikus bázisú, nagy hőmérsékletet tűrő kenőzsír, amit kifejezetten a motorsport és nagy teljesítményű utcai autók igényeihez fejlesztettek. Alkalmas minden olyan helyre, ahol a kenés mellett hő- és nyírásállóságra is szükség van.
A zsír 260 °C-ig stabil, nem válik ki és nem folyik el, víz- és korrózióálló tulajdonságai miatt pedig tartós használatra is kiváló megoldás.
Felhasználási terület | Assembly Lube | Liquid Assembly Lube | CV-2 High Temp Grease |
---|---|---|---|
Motorépítés (vezérlés, szelepek) | ✔ | ✔ | – |
Hajtókar- és főtengelycsapágyak | – | ✔ | – |
Kerékcsapágy, féltengely, féknyereg | – | – | ✔ |
Klasszikus, ritkán használt jármű | ✔ | ✔ | ✔ |
A Red Line kenőanyagai olyan pontokon segítik a motor és futómű hosszú élettartamát, ahol a gyári kenési rendszerek még nem aktívak, vagy már nem elegendők. Ezek az anyagok filléres tételnek tűnhetnek egy komplett építés költségvetésében – mégis gyakran éppen ezek döntik el, lesz-e tartós a végeredmény.