Ingyenes szállítás 100.000 Ft feletti rendelés esetén! Szakértő ügyfélszolgálat hétfőtől péntekig 8:00-16:00 között a +36-70-635-2221 és +36-70-635-2217 telefonszámon.

Hidraulikus kézifékek

A hidraulikus kézifékek pontos, jól adagolható hátsó fékerőt adnak drift, rally és pályanap felhasználásnál, ahol a hagyományos bowdenes kézifék már kevés. A CNC-megmunkált karral, acél konzollal és különböző főfékhenger-átmérőkkel szerelt rendszerek segítségével teljesen blokkolható a hátsó tengely, így stabilan indítható a csúsztatás. A kínálatban 0,625–0,75" közötti munkahenger-méretekkel, átfordítható (vertikális/horizontális) kivitelekkel, reteszelhető E-brake megoldásokkal, valamint szimulátoros gaming kézifékekkel is találkozol.

Összes termék a kategóriában131 termék
20
Utolsó darab
Márka:
SWAGIER
51 850 Ft
Nettó ár: 40 827 Ft
41 460 Ft
Nettó ár: 32 646 Ft
Utolsó darab
Márka:
Epman
25 990 Ft
Nettó ár: 20 465 Ft
Raktáron
Márka:
Epman
17 990 Ft
Nettó ár: 14 165 Ft
Raktáron
Márka:
Epman
7 490 Ft
Nettó ár: 5 898 Ft
Raktáron
Márka:
Epman
15 990 Ft
Nettó ár: 12 591 Ft
Raktáron
Márka:
Epman
46 000 Ft
Nettó ár: 36 220 Ft
Utolsó darabok
Márka:
Epman
28 990 Ft
Nettó ár: 22 827 Ft
Utolsó darabok
Márka:
Epman
26 590 Ft
Nettó ár: 20 937 Ft
Utolsó darabok
Márka:
Epman
19 990 Ft
Nettó ár: 15 740 Ft
Raktáron
Márka:
Epman
16 990 Ft
Nettó ár: 13 378 Ft
Rendelhető
Márka:
SWAGIER
65 640 Ft
Nettó ár: 51 685 Ft
Rendelhető
Márka:
OBP
3 190 Ft
Nettó ár: 2 512 Ft
Összes termék a kategóriában131 termék

Hidraulikus kézifékek áttekintése és előnyei

A hidraulikus kézifékek a hátsó fékkör hidraulikáját használják ki, így jóval nagyobb és pontosabban adagolható féknyomást biztosítanak, mint a gyári, bowdenes rögzítőfék. Drift és rally alkalmazásnál ez teszi lehetővé, hogy egy mozdulattal blokkolni tudd a hátsó kerekeket, vagy finoman „megtámaszd” az autót íven, miközben a pedálfék feladata elsősorban az autó lassítása marad. A kategóriában univerzális konzolos, padlóba vagy kardánalagútra szerelhető megoldásokat, valamint típus-specifikus, gyári helyre építhető rendszereket találsz, többféle karhosszal, beépítési iránnyal és munkahenger-kombinációval.

A legtöbb szett komplett, azaz a kézifék karja, a munkahenger és sok esetben annak tartálya is a csomag része. A karok jellemzően acél konzolra szerelt, CNC-megmunkált alumínium elemek, 300–630 mm közötti hosszal; a hosszabb kar kisebb erő mellett is nagy féknyomást eredményez, míg a rövidebb kar direktebb érzetet ad. A kínálatban található univerzális Epman hidraulikus kézifék például 435 mm-es karhosszal készül kifejezetten drift használatra, míg az extra hosszú, 630 mm-es verzió még lágyabb és pontosabban adagolható működést ad.

Műszaki alapok

A hidraulikus kézifék szíve a master cylinder, amely a kar mozgását hidraulikus nyomássá alakítja. A leggyakoribb munkahenger átmérők 0,625", 0,7" és 0,75"; a kisebb átmérő nagyobb nyomást, de hosszabb kartávolságot, a nagyobb átmérő rövidebb kart, de nagyobb erőszükségletet jelent. A TK-11001 típusú univerzális E-brake például mindhárom átmérővel elérhető, 0,625", 0,7" és 0,75" opcióval, így a rendszeredhez és vezetési stílusodhoz igazíthatod a pedál–kar karakterisztikát.

A komolyabb szetteknél az alumínium kézifékkar erős acélkonzolra kerül, a csatlakozások pedig AN-4/AN-3 szabvány szerinti 7/16-20 és 3/8-24 UNF menetet használnak, így könnyen illeszthetők a motorsportban elterjedt fonott fékcsövekhez. Sok hidraulikus kézifék állítható karpozícióval (függőleges vagy vízszintes beépítés), átfordítható kivitelben (bal- vagy jobbkormányos elrendezés), illetve reteszelhető racsnis mechanizmussal érkezik, így parkolófék-funkcióként is használható. Egyes modellek integrált fékfolyadék tartályt kapnak, ami megkönnyíti a beépítést ott, ahol a főfékhenger közelében kevés a hely.

Kiválasztási szempontok

A megfelelő hidraulikus kézifék kiválasztásakor először azt kell eldöntened, hogyan szeretnéd bekötni a hátsó fékkört: sorba kötve (a gyári pedálfék és a kézifék egymás után), vagy külön körben, bias-szabályzós versenyrendszer részeként. Soros bekötésnél fontos, hogy a munkahenger összhangban legyen a meglévő főfékhengerrel és hátsó féknyereggel, különben túl hosszú vagy túl kemény lehet a pedál. Driftautóknál gyakori a külön kézifékkör, amelyet dedikált hengerrel és akár külön hátsó nyergekkel valósítanak meg – ilyenkor nagyobb szabadságod van a munkahenger méretének megválasztására.

Érdemes figyelembe venni a kar hosszát, a rögzítési pontot és az ergonomiát is: hosszú kar esetén kisebb erő kell a teljes blokkoláshoz, viszont nagyobb helyet foglal; rövidebb kar sportosabb, de izmosabb kezelést igényel. Gondold át, hogy függőlegesen, vízszintesen vagy enyhén döntve szeretnéd-e rögzíteni, illetve hogy kívánod-e a reteszelhető parkolófék funkciót – ha a gyári mechanikus kéziféket teljesen kiváltod, ez sokszor hasznos. A márkaválasztásnál a felhasználás intenzitása (street–track–verseny) és a rendelkezésre álló csatlakozók, konzolok, kiegészítők is számítanak.

Beépítés és karbantartás

A hidraulikus kézifék beépítése komoly fékrendszer-átalakítás, ezért lehetőleg tapasztalt szerelő vagy motorsport-műhely végezze. A mechanikus rész rögzítésénél gondoskodni kell a merev, deformációmentes konszolról, a kar szabad mozgásteréről és az ergonomikus elhelyezésről (váltókarhoz, kormányhoz viszonyítva). A hidraulikus oldal kiépítésénél új, minőségi fékcsöveket, megfelelő AN/idom csatlakozókat, valamint a nyomásnak és hőmérsékletnek megfelelő fékfolyadékot kell használni; a régi, korrodált csöveket nem szabad „félmegoldásként” bent hagyni.

Beépítés után elengedhetetlen a rendszer alapos légtelenítése, majd egy biztonságos, zárt területen végzett próba, ahol ellenőrzöd, hogy a pedálfék, a kézifék és az esetleges ABS működése összhangban van-e. Időszakosan – főleg pálya- vagy drift napok után – ellenőrizd a csatlakozásokat, szivárgás nyomait, a kar és a csapágyak holtjátékát, valamint a tartályok folyadékszintjét. A fékfolyadékot rendszeresen cserélni kell, mert a nagy hőterhelés hatására vízfelvétel és forráspont-csökkenés lép fel; ilyenkor a leggyengébb láncszem gyakran a kis térfogatú kézifék-kör. A hibás, akadozó vagy „nyúlós” működésű hidraulikus kéziféket soha ne használd tovább, amíg a hiba okát nem azonosították és nem javították.

GYIK

Mire jó a hidraulikus kézifék egy drift- vagy rallyautóban?
A hidraulikus kézifék a hátsó fékkörre hat, így rövid úton, nagy erővel képes blokkolni vagy lassítani a hátsó kerekeket. Ez segít a kanyar előtti befordításban, az ívtartás finom korrekciójában vagy szűk fordulók teljesítésében, miközben a pedálfék marad a fő lassító eszköz.

Mekkora munkahenger átmérőt válasszak hidraulikus kézifékhez?
Általánosan elterjedt méretek a 0,625"–0,75" közötti hengerek. Kisebb átmérő (0,625") lágyabb, hosszabb karutat ad, nagyobb átmérő (0,7–0,75") rövidebb, de keményebb működést eredményez; a választás függ a hátsó féknyeregek méretétől és a saját stílusodtól.

Kell-e külön hátsó fékkör hidraulikus kézifékhez?
Nem kötelező, de sok driftautóban külön kézifékkört alakítanak ki, akár külön hátsó nyergekkel, mert így független a pedálféktől és nagyobb szabadságot ad beállításban. Soros bekötés utcai autóban is működhet, de nagy odafigyelést igényel a fékerő-eloszlás tervezésekor.

Használható a hidraulikus kézifék parkolóféknek is?
Csak a reteszelhető, racsnis mechanizmussal ellátott modellek alkalmasak parkolófék szerepre. Sok motorsport célú szett viszont „momentary” működésű, azaz csak húzás közben fékez; közúti forgalomban ilyenkor a gyári mechanikus kéziféket meg kell tartani.

Milyen karbantartást igényel egy hidraulikus kézifék?
Időnként ellenőrizni kell a szivárgás jeleit, a csatlakozók és rögzítőcsavarok nyomatékát, valamint a kar és a csapágyak holtjátékát. A fékfolyadékot a komplett rendszerrel együtt érdemes rendszeresen cserélni, nagy terhelésű pályahasználatnál akár szezononként.