Ingyenes szállítás 100.000 Ft feletti rendelés esetén! Szakértő ügyfélszolgálat hétfőtől péntekig 8:00-16:00 között a +36-70-635-2221 és +36-70-635-2217 telefonszámon.

Főfékhengerek és Kuplung Főhengerek

Főfékhengerek és kuplung főhengerek kategóriánkban a hidraulikus fék- és kuplungrendszerek szívét találod meg: különböző átmérőjű (0,625"–1-1/16") munkahengereket, univerzális és típusspecifikus kivitelben. A kínálatban Epman, MTUNING, Rally Design, OBP Motorsport, SWAGIER és Wilwood master cylinder megoldások szerepelnek, hidraulikus kézifékhez, verseny fékrendszerhez vagy kuplung főhenger cseréhez egyaránt.

Összes termék a kategóriában44 termék
Utolsó darab
Márka:
Epman
7 990 Ft
Nettó ár: 6 291 Ft
Raktáron
Márka:
Epman
7 990 Ft
Nettó ár: 6 291 Ft
Raktáron
Márka:
Epman
7 990 Ft
Nettó ár: 6 291 Ft
Raktáron
Márka:
Wilwood
30 000 Ft
Nettó ár: 23 622 Ft
Utolsó darabok
Márka:
Wilwood
30 000 Ft
Nettó ár: 23 622 Ft
Raktáron
Márka:
Wilwood
30 000 Ft
Nettó ár: 23 622 Ft
Raktáron
Márka:
Wilwood
26 000 Ft
Nettó ár: 20 472 Ft
Raktáron
Márka:
Wilwood
26 000 Ft
Nettó ár: 20 472 Ft
Raktáron
Márka:
Wilwood
26 000 Ft
Nettó ár: 20 472 Ft
Utolsó darab
Márka:
Wilwood
45 990 Ft
Nettó ár: 36 213 Ft
Utolsó darabok
Márka:
Wilwood
45 990 Ft
Nettó ár: 36 213 Ft
Utolsó darabok
Márka:
Wilwood
53 990 Ft
Nettó ár: 42 512 Ft
Összes termék a kategóriában44 termék

Miért fontos a megfelelő főfékhenger és kuplung főhenger?

A főfékhengerek és kuplung főhengerek közvetlenül határozzák meg, hogyan épül fel a pedálnyomásból hidraulikus nyomás a fék- és kuplungrendszerben. A megfelelő átmérőjű és felépítésű master cylinder stabil pedálérzetet, kiszámítható fékerőt és megbízható kuplungműködést biztosít, akár utcai, akár versenyhasználatról van szó. Kínálatunkban a kompakt, tartályos és tandem főfékhenger megoldásoktól kezdve a hidraulikus kézifékhez való külön hengerekig többféle kialakítás megtalálható, így a legtöbb projekt igénye lefedhető.

Műszaki alapok

A főfékhenger egy dugattyú–henger egység, amely a pedál mechanikus mozgását hidraulikus nyomássá alakítja. A dugattyú átmérője (pl. 0,625", 0,700", 0,750", 1-1/16") közvetlenül befolyásolja a pedálút és a nyomás arányát: kisebb átmérőnél nagyobb pedálút mellett magasabb nyomás épül fel, nagyobb átmérőnél rövidebb pedálútért cserébe nagyobb pedálerő szükséges.

A kategóriában elérhetők tandem főfékhengerek (kétkörös, külön első–hátsó körrel), kompakt GS/Compact típusok távoli tartályos megoldással, illetve univerzális henger–tartály egységek, amelyek kézifék- vagy kuplungpumpaként is használhatók. A Wilwood alumíniumházas hengerei könnyűek, nagy kapacitású műanyag tartállyal érkeznek, a GS kompakt sorozat pedig teljesen felújítható kivitel, E-coat felülettel.

Speciális felhasználás a hidraulikus kézifék, ahol jellemzően 0,625"–0,750" átmérőjű hengereket alkalmaznak, különböző nyomórúd-hosszokkal (pl. 75 mm vagy 90 mm). Itt az AN-4/AN-3 menetes csatlakozások (7/16-20, 3/8-24 UNF) teszik lehetővé a motorsportban elterjedt fékcsövek gyors és biztonságos csatlakoztatását.

Kiválasztási szempontok

Első lépésként határozd meg, milyen rendszerhez keresel főfékhengert vagy kuplung főhengert: gyári ABS-es fékrendszerhez, verseny fékrendszerhez (külön első–hátsó kör, bias állítóval), vagy hidraulikus kézifékhez/kuplunghoz. Utcai autóknál általában a gyári átmérővel megegyező henger a jó kiindulási pont, hiszen a pedálérzetet és fékerőt a gyári mérnökök már ehhez méretezték. Verseny fékrendszernél a dugattyú átmérőjét a féknyergek dugattyúfelületéhez és a kívánt pedálúthoz kell hangolni – ebben nagy segítség, ha ismered a rendszer nyomás–út összefüggéseit.

Hidraulikus kéziféknél kifejezetten olyan master cylinder ajánlott, amelyet erre terveztek: rövid nyomórúddal, robusztus csatlakozókkal és a sorba kötött hátsó fékkör igényeire szabott átmérővel. Itt gyakori választás a 0,625"–0,750" közötti henger, mert megfelelő kombinációt ad a pedál- illetve karút és a felépülő nyomás között.

Kuplung főhenger kiválasztásakor figyelembe kell venni a kuplung kiemelő szerkezet (villás, hidraulikus csapágy, külső munkahenger) lökethosszát és erőigényét. Egy túl nagy átmérőjű kuplung főhenger rövid pedálutat, de kemény pedált ad, míg egy kisebb átmérő nagyobb pedálutat, de könnyebb kezelhetőséget eredményez. Az univerzális „brake clutch master cylinder” típusú hengerek jó megoldást nyújtanak kézifék- vagy kuplungpumpának is, típustól függően tartállyal vagy remote reservoir csatlakozással.

Beépítés és karbantartás

A főfékhenger csere során a legfontosabb a rendszer tisztasága és a megfelelő légtelenítés. Szerelés előtt takard le a környező elemeket, hogy a fékfolyadék ne károsítsa a fényezést; a csatlakozásokat óvatosan bontsd, kerülve a menetek sérülését. Új henger beépítésekor ajánlott „padon légteleníteni” (bench bleed), hogy a házban ne maradjon levegő, majd a teljes rendszert az előírt sorrendben (legtávolabbi kerék felől) légteleníteni. A csatlakozókon mindig a megfelelő féktömlő–AN csatlakozó párosítást használd.

Rendszeres időközönként ellenőrizd a szivárgás jeleit a főfékhenger és a kuplung főhenger környezetében: nedvesedő porvédők, elfogyó fékfolyadék, puha vagy lassan felkeményedő pedál mind arra utalhat, hogy a belső tömítések kopni kezdtek. Ilyenkor a henger felújítása vagy cseréje szükséges – versenyhasználatnál a megelőző karbantartás részeként is érdemes ciklikusan cserélni. A fékfolyadék forráspontja szintén kritikus: a DOT 4/5.1 minőségi fékfolyadék rendszeres cseréje megelőzi a pedál beesését és a gázosodást nagy terhelésnél.

GYIK

Honnan tudom, mekkora átmérőjű főfékhengerre van szükségem?
Kiindulásnak érdemes a gyári méretet megkeresni, és azzal megegyező vagy ahhoz közeli dugattyú átmérőt választani. Verseny fékrendszernél a féknyergek dugattyúfelületéhez és a kívánt pedálerőhöz kell méretezni; ha bizonytalan vagy, inkább kérj szakmai tanácsot.

Használhatok fék főfékhengert kuplung főhengerként is?
Sok univerzális master cylinder alkalmas hidraulikus kuplunghoz is, de a löket és a csatlakozások nem mindig ideálisak. Ha a gyártó kifejezetten „brake/clutch” használatra jelöli a hengert, bátran alkalmazható; egyébként ellenőrizd a löketet és a csatlakozó méreteket, mielőtt beépíted.

Milyen tünetek utalnak hibás főfékhengerre?
Puha, „szivacsos” pedál, amely pumpálásra felkeményedik, lassan süllyedő pedál álló helyzetben, vagy látható szivárgás a főfékhenger körül. Ha ezek közül bármelyiket tapasztalod, a henger felújítása vagy cseréje azonnal javasolt.

Hidraulikus kézifékhez melyik átmérőt érdemes választani?
Általánosságban a 0,625"–0,750" közötti dugattyú átmérő vált be a legtöbb drift és rally alkalmazásban. A kisebb átmérő lágyabb, hosszabb karutat, a nagyobb átmérő rövidebb, de keményebb működést ad – érdemes a saját fékrendszeredhez és stílusodhoz igazítani.

Kell futómű vagy más beállítás főfékhenger csere után?
Futómű-állításra általában nincs szükség, de a féknyomás-elosztás változhat, ha nagyon eltérő átmérőre váltasz. Ilyenkor ajánlott próbaút, ABS működésének ellenőrzése és a hátsó–első fékhatás arányának tesztelése biztonságos körülmények között.