Ingyenes szállítás 100.000 Ft feletti rendelés esetén! Szakértő ügyfélszolgálat hétfőtől péntekig 8:00-16:00 között a +36-70-635-2221 és +36-70-635-2217 telefonszámon.

Fékrendszer Szerelőszerszámok

A Fékrendszer szerelőszerszámok kategóriában fékcsövek hajlításához, vágásához és peremezéséhez való speciális szerszámokat találsz. A TURBOWORKS csőhajlítók, réz–alumínium–acél cső vágók, 4,75/4,8 mm-es SF/DF fékcső peremezők és fékcsőkulcsok lehetővé teszik, hogy gyári minőségű fék- és üzemanyagcső hálózatot építs vagy javíts. Ezekkel a szerszámokkal biztonságosan kialakíthatod az új csővezetést, elkerülheted a sérült peremeket, szivárgást és a túlhúzott csatlakozókat még intenzív, sportos használatnál is.

Összes termék a kategóriában10 termék
Rendelhető
Márka:
TURBOWORKS
9 070 Ft
Nettó ár: 7 142 Ft
Rendelhető
Márka:
TURBOWORKS
7 680 Ft
Nettó ár: 6 047 Ft
Rendelhető
Márka:
TURBOWORKS
3 500 Ft
Nettó ár: 2 756 Ft
Rendelhető
Márka:
TURBOWORKS
10 350 Ft
Nettó ár: 8 150 Ft
Rendelhető
Márka:
TURBOWORKS
48 270 Ft
Nettó ár: 38 008 Ft
Ingyen szállítjuk
Rendelhető
Márka:
TURBOWORKS
195 340 Ft
Nettó ár: 153 811 Ft
Rendelhető
Márka:
TURBOWORKS
25 860 Ft
Nettó ár: 20 362 Ft
Ingyen szállítjuk
Rendelhető
Márka:
TURBOWORKS
160 870 Ft
Nettó ár: 126 669 Ft
Rendelhető
Márka:
TURBOWORKS
2 100 Ft
Nettó ár: 1 654 Ft
ÚJ
Nincs raktáron
Márka:
TURBOWORKS
1 540 Ft
Nettó ár: 1 213 Ft

Fékrendszer szerelőszerszámok szerepe és fő előnyei

A Fékrendszer szerelőszerszámok kategória minden olyan eszközt összegyűjt, amire a fék- és merev üzemanyagcsövek szakszerű készítéséhez és javításához szükség lehet. Ide tartoznak a 3–6 mm átmérőjű csövekhez való csőhajlítók, a mini és teleszkópos csővágók, a 4,75/4,8 mm-es fékcsövekhez kialakított peremező prések (single flare / double flare), valamint a speciális fékcsőkulcsok. Ezekkel a szerszámokkal gyári jellegű csatlakozásokat készíthetsz, így egy csőcsere vagy teljes fékcső-hálózat építés is biztonságosan, a rendszer tervezett nyomásállóságának megtartásával végezhető el.

A fékrendszer terhelése nagy, a csövekben több száz bar nyomás is kialakulhat erősebb fékezésnél. Ha a csövek hajlítása, vágása vagy peremezése nem megfelelő, mikrorepedések, elvékonyodás vagy ferde perem alakulhat ki, ami szivárgáshoz és fékhatás-vesztéshez vezethet. A TURBOWORKS peremező prések és csőhajlítók úgy készülnek, hogy a 4,75 mm-es (DIN) acél és réz-nikkel fékcsöveket torzulás nélkül lehessen megmunkálni. Egy jól megválasztott szerszámkészlet nemcsak gyorsabb munkát, hanem hosszú távon megbízhatóbb, biztonságosabb fékrendszert is eredményez.

Műszaki alapok

A kategóriában található csőhajlítók 3–6 mm külső átmérőjű csövekre készültek, így lefedik a klasszikus 4,75 mm-es fékcsövet, illetve egyes üzemanyag- és vákuumcsöveket is. A hajlítófej kialakítása biztosítja, hogy a cső keresztmetszete a kanyarban se lapuljon el, ne alakuljon ki „tojás” profil, ami gyengítené a falvastagságot. A kézi hajlítókkal precízen, ismételhetően hozhatók létre 45°, 90° vagy nagyobb ívek, így a fékcső útja szépen követheti a karosszéria vonalait anélkül, hogy törés vagy hajszálrepedés keletkezne a csőben.

A mini csővágók réz, alumínium és acél csövek tiszta, merőleges vágására szolgálnak. A körkéses (nóż krążkowy) kialakítás fokozatos szorítással vágja körbe a csövet, így nem keletkezik nagy sorja vagy lapítás a vágásnál. A teleszkópos kivitel nagyobb állítási tartományt és könnyebb kezelhetőséget ad szűk helyeken is. A precíz vágás kulcsfontosságú, mert a peremezés előtt a csővégnek tisztának, merőlegesnek és sorjamentesnek kell lennie; különben a peremező szerszám nem tud egyenletes tömítő felületet kialakítani.

A különböző peremező prések (praska do zarabiania przewodów hamulcowych) SF/DF funkcióval single flare és double flare peremeket is tudnak készíteni. A 4,75/4,8 mm-es DIN fékcső a legtöbb európai autó szabványát lefedi; a szerszám cserélhető betétei és központosító tüskéi biztosítják, hogy a perem szimmetrikus, a csőfal vastagsága pedig egyenletes maradjon. A nagyobb, satuba fogható vagy saját állvánnyal rendelkező prések (pl. WJ0100, FT250) kemény acélcsövekhez is alkalmasak, míg a kisebb, kézben tartott eszközök inkább lágyabb anyagokhoz és helyszíni javításokhoz ideálisak.

A fékcsőkulcsok (flare nut wrench) 8/10 mm-es méretben úgy vannak kialakítva, hogy a csőcsatlakozó hat lapját szinte körbefogják, mégis ráhúzhatók a csőre. Így kisebb az esély a hollandi anya „elnyalására”, ami különösen fontos régebbi, korrodált kötéseknél. A megfelelő méretű, jó minőségű fékcsőkulcs használata a finomabb nyitáshoz/záráshoz, a megfelelő nyomaték felviteléhez is elengedhetetlen.

Kiválasztási szempontok

Vásárlás előtt gondold át, pontosan milyen csöveken fogsz dolgozni: csak 4,75 mm-es acél fékcsövön, vagy üzemanyag- és vákuumvezetékeken is. Ha komplett fékcső-hálózatot építesz, érdemes olyan peremező présszerszámot választani, amely többféle peremkialakítást tud (DIN, ISO, SF/DF), és stabilan rögzíthető satuba vagy saját állványra. Alkalmankénti, helyszíni javításhoz a kompaktabb, mobil eszközök praktikusabbak, de a pontosság és az ismételhetőség ott is fontos szempont.

A csőhajlító kiválasztásánál a csőátmérő-tartomány és a hajlítási sugár a döntő. Ha túl kicsi sugarat akarsz ráerőltetni egy alkalmatlan szerszámmal, a cső falvastagsága belül túlnyúlhat, kívül megnyúlhat, ami gyengülést okoz. Olyan hajlítót válassz, amelyet a gyártó kifejezetten fék- és üzemanyagcsövekhez ajánl, és amelynek pofái az általad használt anyagokra (acél, réz-nikkel) vannak méretezve.

A csővágóknál figyelj a minimális és maximális csőátmérőre, illetve arra, hogy milyen anyagokra javasolja a gyártó. A nagyon olcsó, vékony testű vágók könnyen csavarodnak, és ferde vágást vagy berágódást okozhatnak. A jól méretezett, teleszkópos vágó stabilabban fut a csövön, így a peremezéshez ideális, tiszta vág felületet kapsz. Ha sokat dolgozol keményebb csövekkel, érdemes tartalék vágókorongot is tartani.

A fékcsőkulcs kiválasztásakor a pontos méret a kritikus: ha a 8-as csatlakozóra kicsit túl nagy kulcs kerül, könnyen elnyalja a sarkait. Célszerű kifejezetten fékcsőhöz tervezett kulcsot választani, nem sima villáskulccsal próbálkozni. Ha gyakran szerelsz féket, egy 8/10 mm-es kombinált kulcs gyakorlatilag elengedhetetlen a biztonságos, sérülésmentes csatlakozó-kezeléshez.

Beépítés és karbantartás

A fékrendszer szerelése mindig biztonságkritikus, ezért a szerszámok helyes használata kiemelten fontos. Peremezés előtt a csővéget mindig tisztítsd meg, sorjátlanítsd, és ellenőrizd, hogy a csőhossz elegendő-e a megfelelő perem kialakításához. A csövet a peremező szerszámban pontosan a gyártó által jelzett magasságig kell kiállítani; ha túl rövid, gyenge lesz a perem, ha túl hosszú, gyűrődést okozhat. A peremezés során fokozatosan húzd rá a szerszámot, ne egy mozdulattal „rántsd rá” a maximális erőt.

Csőhajlításkor ügyelj rá, hogy a cső ne legyen már előzetesen megrogyasztva vagy sérült. A hajlító pofáit mindig a megfelelő átmérőre állítsd, és folyamatos, egyenletes erővel dolgozz, ne rángasd a kart. Ha az ív közben ropogó hangot hallasz, vagy a cső felülete megrepedezik, az azonnali selejtezés jele – ilyen csövet nem szabad beépíteni a fékrendszerbe. A vágás és sorjázás után érdemes egy tiszta törlőkendővel vagy sűrített levegővel is áttisztítani a cső belsejét, hogy ne maradjon forgács.

A szerszámok karbantartása legalább olyan fontos, mint a csöveké. A peremező prések mozgó részeit időnként vékonyan meg kell kenni (nem fékfolyadékkal, hanem a gyártó által ajánlott kenőanyaggal), a meneteket és csapokat tisztán kell tartani, hogy a szerszám ne szoruljon. A vágókorongokat ellenőrizd: tompult vagy sérült késnél a vágás minősége romlik. A fékcsőkulcsokat és hajlítókat használat után érdemes letisztítani, hogy ne maradjon rajtuk fékfolyadék vagy kosz, ami hosszú távon korróziót okozhat.

GYIK

Miért nem elég egy sima csővágó és villáskulcs a fékcsövekhez?
A fékcsövek nagy nyomás alatt dolgoznak, ezért a vágás és a perem minősége kritikus. Egy általános csővágó vagy villáskulcs könnyen eldeformálhatja a csövet, elnyalhatja a csatlakozó sarkait, ami szivárgáshoz és fékhatás-vesztéshez vezethet. Speciális fékrendszer szerszámokkal gyári szintű csatlakozást készíthetsz.

Melyik a jobb: kézi vagy satuba fogható peremező?
Alkalmankénti javításra egy kisebb, kézi peremező is elég lehet, főleg lágyabb csövekhez. Ha viszont komplett fékcső-hálózatot építesz, vagy sokat dolgozol kemény acélcsövekkel, a satuba fogható, masszív présszerszám sokkal kényelmesebb, pontosabb és tartósabb megoldás.

Használhatok rézcsövet fékcsőnek, ha jó a peremezőm?
Sok országban csak réz-nikkel vagy acél fékcső használata engedélyezett, a tiszta réz túl lágy. Mindig tartsd be a helyi szabályozást és a gyártói ajánlást, a jó szerszám nem helyettesíti a megfelelő anyagválasztást. A peremező akkor dolgozik jól, ha a cső anyaga is a szabvány szerinti.

Milyen gyakran kell cserélni a vágókorongot a csővágóban?
Ez a használat gyakoriságától és az anyagoktól függ, de ha a vágás már nem tiszta, nehezen indul, vagy nagy sorja marad, ideje új vágókorongot betenni. A tompa kés nemcsak lassítja a munkát, hanem roncsolja a csövet, így a peremezés minőségét is rontja.

Megcsinálhatom otthon a fékcsőcserét, ha megveszem ezeket a szerszámokat?
Technikailag igen, de a fékrendszer biztonságkritikus, ezért csak akkor állj neki, ha pontosan ismered a folyamatot, és a végén szakszerűen tudod légteleníteni és ellenőrizni a rendszert. Ha bizonytalan vagy, inkább bízd a csőhálózat építését olyan műhelyre, amely ezeket a szerszámokat napi szinten használja.