Ingyenes szállítás 100.000 Ft feletti rendelés esetén! Szakértő ügyfélszolgálat hétfőtől péntekig 8:00-16:00 között a +36-70-635-2221 és +36-70-635-2217 telefonszámon.

Fékalkatrészek

A Fékalkatrészek kategóriában elsősorban Forge Motorsport fékrendszer komponenseket találsz: 4 és 6 dugattyús féknyergeket, nyereg tartókonzolokat, dugattyú- és tömítés szetteket, vákuumcsöveket és szerelőkészleteket. Ezek a speciális elemek a nagy átmérőjű sport- és Big Brake Kit rendszerekhez készülnek, így ideálisak felújításhoz, teljesítmény-növeléshez vagy alkatrész cseréhez, amikor a gyári fék már kevés a pályanapokhoz vagy tuningolt motorhoz.

Összes termék a kategóriában10 termék
Ingyen szállítjuk
Rendelhető
Márka:
Forge Motorsport
290 040 Ft
Nettó ár: 228 378 Ft
Rendelhető
Márka:
Forge Motorsport
10 Ft
Nettó ár: 8 Ft
Rendelhető
Márka:
Forge Motorsport
16 760 Ft
Nettó ár: 13 197 Ft
Ingyen szállítjuk
Rendelhető
Márka:
Forge Motorsport
309 380 Ft
Nettó ár: 243 606 Ft
Rendelhető
Márka:
Forge Motorsport
24 650 Ft
Nettó ár: 19 409 Ft
Rendelhető
Márka:
Forge Motorsport
20 560 Ft
Nettó ár: 16 189 Ft
Márka:
Forge Motorsport
10 770 Ft
Nettó ár: 8 480 Ft

Fékalkatrészek áttekintése és fő előnyei

A Fékalkatrészek kategória a nagy teljesítményű sport- és versenyfékrendszerekhez tartozó egyedi komponenseket gyűjti össze. Itt találod a Forge Motorsport 330–356 mm-es rendszereihez használható 6 dugattyús féknyergeket, a hozzájuk való tartókonzolokat, a bátyú- és tömítéskészleteket, a vákuumcsöveket, valamint a különböző csavar- és hardverkészleteket. Ezekkel az alkatrészekkel felújíthatod, bővítheted vagy finomhangolhatod meglévő Big Brake Kit rendszereidet anélkül, hogy komplett új szettbe kellene beruháznod.

A komplett nagyfék szettekkel szemben itt célzottan egyes fődarabok és kopóalkatrészek érhetők el: önálló 6 pot nyergek sárga vagy fekete színben, külön megvásárolható 356 mm-es tárcsatartó (carrier), 4 és 6 dugattyús nyergekhez való dugattyúk, tömítés- és csúszóvezető készletek, illetve a rezgésmentes működéshez szükséges csavarok, stiftek, rugók. Így egy meglévő rendszer hibája vagy elhasználódása esetén elég a konkrét elemet kicserélni, és nem kell az egész féket lecserélni.

Műszaki alapok

A kategóriában szereplő 6 dugattyús féknyergek kifejezetten nagy átmérőjű (330–356 mm) tárcsákhoz készülnek, hogy nagyobb hőkapacitást és erősebb fékerőt biztosítsanak. A Forge Motorsport nyergek több dugattyús, merev házas felépítése egyenletes betéterő-eloszlást ad a teljes súrlódó felületen, csökkentve a tárcsa pontszerű túlmelegedését és a ferde kopást. A dugattyúk átmérő-kombinációi (pl. 30–36–38 mm, illetve 32–36–38 mm) a pedálérzetet és a fékerő karakterisztikáját hangolják finomra.

A nyergekhez külön rendelhető dugattyú készlet és tömítés szett is, amely tartalmazza a megfelelő méretű dugattyúkat, porvédőket, O-gyűrűket és tömítőelemeket. Ez lehetővé teszi a használt nagyfék felújítását – különösen fontos pálya- vagy drift autóknál, ahol a magas hőterhelés miatt a tömítések idővel megkeményedhetnek. A 4 dugattyús hátsó nyergekhez való kit például 28–32 mm-es és 28–28 mm-es dugattyú variációkhoz is elérhető, hogy pontosan illeszkedjen a rendszeredhez.

A mechanikus alkatrészek mellett speciális vákuumcső és bilincskészlet is megtalálható a kínálatban, például Audi TT, S3 vagy SEAT Leon Cupra modellekhez. Ezek a csövek a fékrásegítő vákuumellátását biztosítják, így közvetlen hatással vannak a pedálerőre és a szervó hatékonyságára. A csatlakozó bilincsek és rögzítőelemek nagy nyomásra és hőre méretezettek, így tartós, üzembiztos kapcsolatot adnak.

Kiválasztási szempontok

Alkatrész választás előtt fontos tisztán látni, milyen fékrendszer dolgozik az autón: gyári vagy már meglévő Forge / Big Brake Kit megoldás. A külön 6 pot nyergek és tartókonzolok tipikusan a Forge Motorsport előre definiált készleteivel kompatibilisek, így ellenőrizd a tárcsa átmérőjét (330 vagy 356 mm), a rögzítési furattávolságot és a felnihez szükséges minimális átmérőt. Ha már van Forge BBK az autón, a kategória alkatrészei jó eséllyel „drop-in” cseredarabként használhatók, de egyedi építés esetén szakemberrel érdemes egyeztetni a méretezést.

A tömítéskészletek és dugattyú szettek kiválasztásánál figyeld a dugattyú méretpárosításokat, mert a helytelen kombináció felboríthatja a fékerő eloszlását. Mindig a nyereg típusa alapján válassz (4 pot hátsó vagy 6 pot első), és ellenőrizd a termékleírásban szereplő méreteket. A pad rögzítő készletek (pad retainers, slider pins, bolts) a betétek stabil felfekvéséért és akadálymentes mozgásáért felelősek – ha a betét „lifeg” a nyeregben, csörömpöléshez és egyenetlen kopáshoz vezethet, így ilyen tüneteknél ezek cseréje az első lépés.

Vákuumcső vagy fékvákuum bilincs választásakor az adott típushoz illeszkedő készletet keresd. Az univerzális megoldásoknál figyelni kell a belső átmérőre, a hőállóságra és a csatlakozó csonkok kialakítására. Ha motor- vagy turbóátépítés történt, különösen fontos, hogy a fék szervó vákuumellátása ne kompromisszumos csővel, hanem kifejezetten erre tervezett, olaj- és hőálló csővel legyen megoldva.

Beépítés és karbantartás

A fékalkatrészek cseréje – különösen a nyergek, dugattyúk és tömítések esetében – biztonságkritikus munka, ezért tapasztalt szerelőre vagy motorsport műhelyre érdemes bízni. A nyergek felszerelésekor a rögzítőcsavarokat mindig a gyártó által megadott nyomatékra kell húzni, és ellenőrizni kell a tárcsa és a betét közötti párhuzamosságot. Bármilyen ferdeség vagy szorulás hosszú távon vibrációhoz, egyenetlen kopáshoz, akár fékblokkoláshoz is vezethet.

Felújításkor a nyergeket érdemes teljesen szétszedni, megtisztítani, és csak ezután az új dugattyúkkal és tömítésekkel összerakni. A munkát tiszta környezetben, fékfolyadékkal kompatibilis kenőanyagokkal kell végezni; agresszív oldószert vagy csiszoló anyagot nem szabad a tömítőfelületeken használni. Összeszerelés után a rendszert alaposan légteleníteni kell, majd próbaút során ellenőrizni a pedál keménységét, a fék húzását és az esetleges rendellenes zajokat.

A vákuumcsövek és bilincsek cseréjekor ügyelj arra, hogy a cső sehol se törjön meg, ne érjen éles karosszériaélékhez és ne feküdjön közvetlenül forró felületre (leömlő, turbóház). A lazuló bilincsek levegőbeszívást okozhatnak, ami gyenge szervóhatást, kemény pedált és hosszabb fékutat eredményez. Időszakosan érdemes ellenőrizni a vákuumcső falának állapotát: berepedezett, megkeményedett cső esetén javasolt a csere még azelőtt, hogy teljesen elrepedne.

GYIK

Mikor érdemes komplett nagyfék szett helyett csak fékalkatrészt venni?
Ha már van beépített Forge Motorsport vagy más Big Brake Kit a kocsiban, és csak egy nyereg, dugattyú vagy tömítés fáradt el, elég lehet a célzott alkatrészcsere. Teljesen gyári fékről való átállásnál viszont általában komplett szett javasolt, nem csak egyedi komponensek.

Honnan tudom, hogy dugattyú- vagy tömítéskészletre van szükségem?
Ha a nyereg szivárog, a porvédő gumik elszakadtak, vagy a dugattyú beragad, a tömítések és sokszor a dugattyúk is cserére szorulnak. Ilyenkor érdemes komplett felújító készletet választani, nem csak egy-egy O-gyűrűt pótolni.

Kicserélhetem csak az egyik első féknyerget?
Biztonsági szempontból ajánlott párban cserélni az azonos tengelyen lévő nyergeket, különösen, ha típus- vagy generációváltás történik. Felújítás (tömítés/dugattyú csere) esetén elegendő lehet az érintett oldal, de ilyenkor a másik nyerget is érdemes átvizsgálni.

Miért fontos a kifejezetten fékrendszerhez való vákuumcső?
A fékrásegítő vákuumellátásához használt vákuumcső magas hőnek, vákuumnak és esetleges olajpárának van kitéve. Egy univerzális, gyenge minőségű cső könnyen megpuhulhat vagy berepedhet, ami közvetlenül a pedálerő növekedéséhez és a fékhatás romlásához vezet.

Milyen gyakran érdemes fékalkatrészeket felülvizsgálni pályahasználat mellett?
Pályanapra és drift rendezvényre járó autónál ajánlott minden intenzív használat után átnézni a féknyergeket, tömítéseket, vákuumcsöveket és csatlakozókat. Ha elszíneződést, repedést vagy szivárgást látsz, inkább idő előtt cserélj, mint hogy a következő eseményen fékproblémába fusson az autó.