Ez az EPMAN Diesel Tölcséres Lefújószelep Készlet egy univerzális megoldás turbódízel motorokhoz, amelyet kifejezetten arra terveztek, hogy megszüntesse a kompresszorkavitációt és csökkentse a turbó visszaható nyomását, amely váltáskor keletkezik. Amikor a fojtószelep zárva van sebességváltás vagy lassítás közben, túlzott nyomás alakul ki, ami kavitációhoz vezethet a turbóban. A tölcséres lefújószelep elegendő légáramlást biztosít a nyomás gyors megszüntetéséhez, ezzel javítva a turbó válaszidejét váltáskor és csökkentve a kopást.
Főbb jellemzők:
- Anyaga: Alumínium
- Színválaszték: Fekete, kék, ezüst
- Súly: 1,2 kg
- Univerzális alkalmazás: Bármilyen turbódízel motorral felszerelt autóhoz vagy furgonhoz, például VW Transporter T4 T5, BMW E36 E39 E46, Ford Fiesta és Focus TDCi/TDI modellekhez
- Szerelési követelmények: Bizonyos járműveknél T-alakú csatlakozó szükséges
Csomag tartalma:
- 1x diesel tölcséres lefújószelep
- Szükséges szerelési tartozékok
Fontos tudnivaló: Professzionális beszerelés ajánlott. Az illusztráció csak tájékoztató jellegű.
Ez a készlet ideális választás mindazok számára, akik optimalizálni szeretnék turbódízel járművük teljesítményét és növelni a turbó tartósságát.
Részletes beszerelési útmutató
Fontos:
A terméket kizárólag szakképzett szerelő építheti be. Házilagos beépítés esetén a garancia nem érvényes, és az esetlegesen bekövetkező károkért a gyártó nem vállal felelősséget.
1. Tápellátás bekötése:
- A vezérlő tápellátásához 12V-os egyenáram szükséges.
- A piros vezetéket csatlakoztasd a gyújtásáram pozitív ágához, egy 10 amperes biztosítékkal biztosítva.
- A fekete vezetéket a jármű testelési pontjához vagy az akkumulátor negatív sarkához kell csatlakoztatni.
2. Gázpedál szál csatlakoztatása:
- A vezérlő sárga vezetéke a gázpedál jelét figyeli, amely az elektromos gázpedál 5V-os vezetéke.
- Ezt a vezetéket feszültségmérővel azonosíthatod: lenyomott gázpedálnál 5V, felengedett állapotban 0V körüli feszültség mérhető.
- A megfelelő pont megtalálása érdekében érdemes a motorvezérlő elektronikánál vagy közvetlenül a gázpedál csatlakozójánál keresni a bekötési lehetőséget.
3. Szolenoid csatlakoztatása:
- A szolenoid vákuumcsatlakozási pontjai közül kettőt szükséges használni: egyet a vákuumforráshoz, egyet pedig a lefújószelephez. A harmadik csatlakozón keresztül a külső levegőt kell biztosítani.
- Ha a harmadik csatlakozás nem kerül megfelelő helyre, a szelep nyitva maradhat, ami problémát okozhat.
4. Időzítés beállítása:
- A vezérlődobozt lecsavarozva található egy potencióméter, amellyel a szelep nyitási idejét állíthatod 0,1 és 1,5 másodperc között.
- A potencióméter melletti piros LED segítségével ellenőrizheted a vezérlő működését.
5. Általános telepítési tanácsok:
- A szolenoid működéséhez szükséges vákuumot a szívócső nyomóágáról biztosíthatod.
- Ha a lefújószelep előfeszítő rugója túl erős, vagy a vákuumpumpa gyengébb, extra vákuumtartály használata ajánlott.
- Minden elektromos csatlakozást alaposan ellenőrizni kell a telepítés során, hogy elkerüljük az ECU meghibásodását.
Ezzel a rendszerrel nemcsak a turbó visszacsapódását csökkentheted, hanem egyedi hangélményt is biztosíthatsz a járműved számára!