Ingyenes szállítás 100.000 Ft feletti rendelés esetén! Szakértő ügyfélszolgálat hétfőtől péntekig 8:00-16:00 között a +36-70-635-2221 és +36-70-635-2217 telefonszámon.

Audi - MTS Technik Futómű Szettek

Az Audi - MTS Technik Futómű Szettek kategóriában típus-specifikus sport futómű szettek érhetők el, amelyekben rövidített sport lengéscsillapítók és ültetőrugók dolgoznak együtt. Az MTS Technik Suspension Lowering Kit megoldások az Audi 50, 80/90 és más klasszikus modellekhez is elérhetők, különböző 30–60 mm közötti ültetési értékekkel. A gondosan hangolt rugó–gátló kombináció csökkenti a kerékjárati hézagot, javítja a kanyarstabilitást, miközben a mindennapi használatra is vállalható komfortot tart szem előtt.

Összes termék a kategóriában115 termék
Ingyen szállítjuk
Rendelhető
Márka:
MTS TECHNIK
164 170 Ft
Nettó ár: 129 268 Ft
Ingyen szállítjuk
Rendelhető
Márka:
MTS TECHNIK
161 590 Ft
Nettó ár: 127 236 Ft
Ingyen szállítjuk
Rendelhető
Márka:
MTS TECHNIK
180 970 Ft
Nettó ár: 142 496 Ft
Ingyen szállítjuk
Rendelhető
Márka:
MTS TECHNIK
177 100 Ft
Nettó ár: 139 449 Ft
Ingyen szállítjuk
Rendelhető
Márka:
MTS TECHNIK
175 810 Ft
Nettó ár: 138 433 Ft
Ingyen szállítjuk
Rendelhető
Márka:
MTS TECHNIK
177 100 Ft
Nettó ár: 139 449 Ft
Ingyen szállítjuk
Rendelhető
Márka:
MTS TECHNIK
180 970 Ft
Nettó ár: 142 496 Ft
Ingyen szállítjuk
Rendelhető
Márka:
MTS TECHNIK
178 390 Ft
Nettó ár: 140 465 Ft
Ingyen szállítjuk
Rendelhető
Márka:
MTS TECHNIK
200 370 Ft
Nettó ár: 157 772 Ft
Ingyen szállítjuk
Rendelhető
Márka:
MTS TECHNIK
202 950 Ft
Nettó ár: 159 803 Ft
Ingyen szállítjuk
Rendelhető
Márka:
MTS TECHNIK
178 390 Ft
Nettó ár: 140 465 Ft
Ingyen szállítjuk
Rendelhető
Márka:
MTS TECHNIK
175 810 Ft
Nettó ár: 138 433 Ft
Összes termék a kategóriában115 termék

Sportos megjelenés és jobb vezethetőség Audinak – MTS Technik futómű szettekkel

Az Audi - MTS Technik Futómű Szettek kategóriában olyan komplett sport futómű szettek kaptak helyet, amelyek az Audi gyári futóművét egy összehangolt rugó–gátló csomagra cserélik. Az MTS Technik Suspension Lowering Kit készletek rövidített sport lengéscsillapítókat és ültetőrugókat kombinálnak, így egyszerre csökkentik a hasmagasságot és javítják az úttartást. A cél az, hogy a klasszikus Audi 50, 80/90 és más típusok megszabaduljanak a „terepjárós” kerékjárati hézagtól, ugyanakkor a mindennapi használat során is kiszámítható, stabil viselkedést nyújtsanak.

Az MTS Technik sport futómű összeállításai a gyári rugókhoz képest jellemzően 30–60 mm közötti ültetést kínálnak, tengelyenként külön megadott értékekkel (pl. 40/40 mm vagy 60/40 mm). Az ilyen mértékű süllyesztés érezhetően lejjebb viszi az Audi súlypontját, csökkenti a kanyarban és fékezéskor jelentkező bólintást és dőlést, ezáltal jobb visszajelzést és magabiztosabb vezetési élményt ad. A szettek 2 év, futásteljesítmény-korlátozás nélküli garanciája és a TÜV tanúsítvány sok alkalmazásnál biztosítja, hogy a megoldás nem csak látványos, hanem biztonságos is hosszú távon.

Műszaki alapok

Az MTS Technik Suspension Lowering Kit valójában egy komplett sport futómű: ültetőrugók és hozzájuk hangolt sport lengéscsillapítók együttese. A rugók magas minőségű, króm–szilícium ötvözetű acélból készülnek, hidegen tekercselve, majd kémiai korrózióvédelemmel látják el őket, hogy hosszú távon is megőrizzék a rugóerőt és a megjelenést. A rövidített sport lengéscsillapítók a csökkentett rugóúthoz lettek optimalizálva, így az autó nem „pattogós”, hanem feszes, kontrollált érzetet ad.

A szettek egyik nagy előnye, hogy a rugók és a gátlók gyárilag egymáshoz hangoltak, azaz a csillapítási karakterisztika követi a rugó-rátát. Ez teszi lehetővé, hogy a futómű egyszerre csökkentse a karosszéria mozgását és megőrizzen egy ésszerű komfortszintet. Az MTS Technik leírásai kiemelik, hogy a sport futómű célja a merevség és a kényelem közötti kompromisszum, nem pedig a kizárólag pályára való, extrém kemény beállítás. A legtöbb készlet rendelkezik TÜV tanúsítvánnyal és dokumentált tengelyterhelés-határokkal, ami elengedhetetlen a legális közúti használathoz és a műszaki vizsgához.

Konkrét Audi típusoknál – például Audi 80 B2/B3, illetve különböző Coupé kivitelek – a gyártó pontosan megadja, hogy az adott motorkódokhoz és évjáratokhoz milyen mértékű ültetés tartozik (pl. elöl-hátul 40 mm vagy 60/40 mm). Ezek az adatok szorosan kapcsolódnak a maximális megengedett első és hátsó tengelyterheléshez, így a futómű akkor működik a tervezett módon, ha az autó tömege és tengelyterhelése beleesik a megadott tartományba. Ebből fakad, hogy régebbi, könnyebb motoros változatokra és nehezebb, nagyobb motorral szerelt Audi modellekre külön cikkszámok léteznek.

Kiválasztási szempontok

Egy Audi - MTS Technik Futómű Szett kiválasztásánál első lépésként az autó pontos azonosítása a legfontosabb: modell (pl. Audi 80 B2/B3), karosszéria, évjárat, motorváltozat és hajtáslánc. Minden készlet konkrét alvázkódokra és tengelyterhelés-tartományra készült, így ha nem a megfelelő alkalmazást választod, az ültetés mértéke és a csillapítás nem lesz ideális. A gyártói katalógusok és az LLRacing termékleírásai segítenek összepárosítani a megfelelő MTS Technik cikkszámot az adott Audi konfigurációval.

A következő lépés a tervezett felhasználás tisztázása. Ha főleg utcán használod az autót, alkalmankénti sportos vezetéssel, akkor a 30–40 mm körüli ültetés sokszor ideális: látványosan csökkenti a kerékjárati hézagot és feszesebbé teszi a futást, de marad megfelelő rugóút a mindennapokra. Ha radikálisabb, 50–60 mm-es ültetést választasz, a megjelenés és a kanyarstabilitás is tovább javulhat, viszont jobban oda kell figyelni a hasmagasságra, a felütésre és a fenéklemezt érő terhelésekre. Az MTS Technik leírások szerint 40 mm alatt még gyakran használhatók a gyári gátlók, komolyabb süllyesztésnél viszont már ajánlott a komplett sport futómű szett.

Külön figyelmet érdemel a felni–gumi párosítás és az ET érték. Egy 30–40 mm-es ültetés klasszikus Audi 80 esetén általában gond nélkül összeegyeztethető gyári vagy mérsékelten nagyobb felnikkel, de széles gumik, kicsi ET vagy távtartó használata esetén közelebb kerülhet a kerék a sárvédő pereméhez vagy a dobbetéthez. Érdemes próbaterheléssel (utasok, csomagok) is ellenőrizni, hogy nem ér hozzá semmi a kerékhez nagyobb kormányelfordításnál vagy bukkanókon. Ha az autóval sokat jársz rossz utakon, inkább válassz visszafogottabb ültetési értéket, hogy a sportszerű viselkedés mellett a használhatóság se sérüljön.

Beépítés és karbantartás

Az MTS Technik sport futómű szettek beépítése biztonságkritikus feladat, ezért célszerű gyakorlott futómű-szerelőre bízni. A rugók és lengéscsillapítók cseréje megfelelő rugóösszehúzót, stabil alátámasztást és a csavarok gyári nyomatékérték szerinti meghúzását igényli. A felső rugótányérok, toronycsapágyak, porvédők és ütközőgumik állapotát a szerelés során érdemes ellenőrizni, és ha kopottak, egyúttal cserélni – így az új futómű egy „frissített” környezetben dolgozhat.

Beszerelés után kötelező a teljes futóműállítás (összetartás, dőlés, utánfutás), mert az ültetés megváltoztatja az Audi gyári geometriáját. Ha az ültetés mértéke nagyobb (50–60 mm), akkor a dőlésszög és az összetartás értékei is jobban eltolódhatnak, ami gyors gumikopást és bizonytalan viselkedést okozhat futóműállítás nélkül. Az első néhány száz kilométeres bejáratás során érdemes kerülni a szélsőséges terheléseket, majd egy rövid próbaidőszak után hasznos újra ellenőrizni a csavarok meghúzását és szükség esetén finomítani a beállításokat.

Hosszú távon a karbantartás főként vizuális ellenőrzésből és rendszeres átvizsgálásból áll: figyeld a lengéscsillapítók esetleges olajszivárgását, a rugók felületén megjelenő sérüléseket, a porvédők állapotát, illetve a futómű egyéb elemeinek (gömbfejek, szilentek, csapágyak) kopását. A sportosabb futómű és a tempósabb vezetés ezeket a komponenseket is jobban terheli, ezért érdemes időnként futómű-specialistával is átnézetni az autót. Egy rövid figyelmeztetés: a rosszul beszerelt vagy hibásan megválasztott sport futómű szett ronthat a vezethetőségen és növelheti a fékutat, ezért mindig a típushoz illeszkedő készletet válassz, szakszerű beépítéssel és beállítással.

GYIK

Mennyit ültet egy Audi - MTS Technik Futómű Szett?
Az ültetés mértéke típustól függ, de a legtöbb Suspension Lowering Kit 30–60 mm közötti süllyesztést kínál, tengelyenként megadott értékekkel (pl. 40/40 mm vagy 60/40 mm). A pontos adatot mindig az adott cikkszám termékoldalán találod meg.

Marad-e utcán is vállalható a komfort az MTS Technik sport futóművel?
Igen, az MTS Technik sport futómű szettek célja a feszesebb, de még mindennap használható karakter. Több úthibát fogsz érezni, viszont kisebb lesz a karosszéria dőlése, jobb a kanyarstabilitás és közvetlenebb a kormányreakció, így összességében magabiztosabb lesz a vezetés.

Elég az ültetőrugó, vagy érdemes komplett sport futómű szettet venni?
Az MTS Technik ajánlása szerint komolyabb ültetésnél jobb választás egy komplett sport rugó–gátló készlet. A rövidített lengéscsillapítók a csökkentett rugóúthoz vannak hangolva, így együtt használva stabilabbak és tartósabbak, mint ha csak rugót cserélnél a gyári gátlók mellé.

Szükséges futóműállítás az MTS futómű beépítése után?
Igen, ültetés után a futóműgeometria megváltozik, így kötelező a négypontos futóműállítás. Enélkül az autó instabilabbá válhat, a gumiabroncsok pedig nagyon gyorsan és egyenetlenül kopnak.

Milyen gyakran kell ellenőrizni az MTS Technik futómű szettet?
Érdemes legalább évente – intenzív használat vagy pályanapok esetén gyakrabban – átvizsgálni a futómű minden elemét. Figyeld a zajokat, a rendellenes mozgásokat, illetve az olajfoltokat a gátlók körül; probléma esetén minél előbb vizsgáltasd át az autót.

Érinti-e a műszaki vizsgát az MTS Technik sport futómű?
Ha a megfelelő, TÜV tanúsítvánnyal rendelkező készletet választod, és a beszerelés szakszerű, az ültetés a gyártó adatai szerint történik, akkor általában gond nélkül levizsgáztatható az autó. A pontos előírások országonként eltérhetnek, ezért mindig érdemes előre tájékozódni.