Ez a HKS SQV4 stílusú diesel lefújószelep ideális turbófeltöltős diesel motorokhoz, ahol a turbó visszacsapódásának csökkentése alapvető fontosságú. A szett minden szükséges alkatrészt tartalmaz a könnyű és gyors beépítéshez:
- Diesel lefújószelep vezérlő elektronika
- Szolenoid a lefújószelep vezérléséhez
- 25mm-es lefújószelep
- Alumínium, csavaros toldat az intercooler csőhöz
- Kábelkorbács a vezérlő és a szolenoid összekapcsolásához
- 3mm-es citromsárga vákuum szilikon cső (1m)
A szolenoid működéséhez a vákuum pumpára és a szívócső nyomásra való csatlakoztatás szükséges, valamint a vezérlő az elektromos gázpedál 5V-os jelét figyeli. Fontos figyelembe venni, hogy ha a lefújószelep előfeszítő rugója túl erős vagy a motor vákuum pumpája gyengébb, akkor szükség lehet egy extra vákuum tartályra, amit a webshopunkból beszerezhetsz. Ha a szolenoid kivezérlése működik, de a szelep nem nyit ki, a vákuum gyengesége lehet a probléma.
Az intelligens vezérlő figyeli a gázpedál állását, és a pedál felengedése alapján működteti a szolenoidot. Nagyobb gázpedál állás esetén hosszabb ideig működteti a lefújószelepet, biztosítva a sima működést és gyorsabb reakciót.
Részletes beszerelési útmutató
Fontos:
A terméket kizárólag szakképzett szerelő építheti be. Házilagos beépítés esetén a garancia nem érvényes, és az esetlegesen bekövetkező károkért a gyártó nem vállal felelősséget.
1. Tápellátás bekötése:
- A vezérlő tápellátásához 12V-os egyenáram szükséges.
- A piros vezetéket csatlakoztasd a gyújtásáram pozitív ágához, egy 10 amperes biztosítékkal biztosítva.
- A fekete vezetéket a jármű testelési pontjához vagy az akkumulátor negatív sarkához kell csatlakoztatni.
2. Gázpedál szál csatlakoztatása:
- A vezérlő sárga vezetéke a gázpedál jelét figyeli, amely az elektromos gázpedál 5V-os vezetéke.
- Ezt a vezetéket feszültségmérővel azonosíthatod: lenyomott gázpedálnál 5V, felengedett állapotban 0V körüli feszültség mérhető.
- A megfelelő pont megtalálása érdekében érdemes a motorvezérlő elektronikánál vagy közvetlenül a gázpedál csatlakozójánál keresni a bekötési lehetőséget.
3. Szolenoid csatlakoztatása:
- A szolenoid vákuumcsatlakozási pontjai közül kettőt szükséges használni: egyet a vákuumforráshoz, egyet pedig a lefújószelephez. A harmadik csatlakozón keresztül a külső levegőt kell biztosítani.
- Ha a harmadik csatlakozás nem kerül megfelelő helyre, a szelep nyitva maradhat, ami problémát okozhat.
4. Időzítés beállítása:
- A vezérlődobozt lecsavarozva található egy potencióméter, amellyel a szelep nyitási idejét állíthatod 0,1 és 1,5 másodperc között.
- A potencióméter melletti piros LED segítségével ellenőrizheted a vezérlő működését.
5. Általános telepítési tanácsok:
- A szolenoid működéséhez szükséges vákuumot a szívócső nyomóágáról biztosíthatod.
- Ha a lefújószelep előfeszítő rugója túl erős, vagy a vákuumpumpa gyengébb, extra vákuumtartály használata ajánlott.
- Minden elektromos csatlakozást alaposan ellenőrizni kell a telepítés során, hogy elkerüljük az ECU meghibásodását.
Ezzel a rendszerrel nemcsak a turbó visszacsapódását csökkentheted, hanem egyedi hangélményt is biztosíthatsz a járműved számára!