A Cl Brakes (korábban Carbone Lorraine néven ismertek) nagy teljesítményű szinterezett fékbetéteket gyárt.Betétjeik a hegyikerékpároktól egészen a nagysebességű Tgv vonatokig megtalálhatók, így a legmagasabb szintű autósportban is használják. A betétek egyedi szinterezett anyagból készülnek, amelynek eredményeként minden vegyület nagyon magas súrlódási együtthatóval rendelkezik, és összenyomhatatlan anyaga merevebb pedált és jobb fékmodulációt biztosít. A többi fékbetéttel ellentétben a Cl Brakes kíméletes a tárcsákhoz, és nincs szükség speciális bejáratási folyamatra. Az egyik legjobb tulajdonsága, hogy a betét anyaga már hidegen is jól használható, és a súrlódás nem csökken soha magas hőmérsékleten sem.
Tulajdonságok:
- Kiváló súrlódás / tapadás hidegen is
- Magas hőmérséklet esetén a súrlódás / tapadás nem csökken
- Nincs anyagátadás
- Nincsen speciális bejáratási folyamatra szükség
- Gyengéd a tárcsákhoz
- Nagyon alacsony kopási arány
- Szinterezett fémvegyület kiváló minőségű hátlapra forrasztva
- Környezetbarát, ólom, azbeszt és nikkel nélkül
A Cl Brakes fékbetét keverékei:
RC5+ keverék: (Átlagos súrlódási együttható µ = 0,4): Ez a keverék különösen alkalmas könnyű autókhoz, alacsony kopásállóságának köszönhetően alacsony tapadású versenykörülmények között (kavics, nedves, utcai gumik stb.) A hátsó tengelybe szerelve segít a megfelelő fékegyensúly elérésében, ha a fék erőelosztás beállítás nem lehetséges. Alacsony zajszintjének, mérsékelt és nagyon stabil súrlódási szintjének köszönhetően könnyen használható pálya napokon. Hidegen is hatékony és féktárcsákkal kíméletes.
RC6 keverék: (átlagos súrlódási együttható µ = 0,5): Ez a népszerű keverék szinte minden versenytípusban használható, magas és stabil súrlódási szintet biztosít. Használható elöl és / hátul. Kombinálható RC5+ és RC8 fékbetétekkel. A tárcsák élettartama megnő, mert nincs anyagátadás.
RC6E kevrék: (Átlagos súrlódási együttható µ = 0,46): Az RC6 Endurance jó tapadási szintet kínál, rendkívül alacsony féktárcsa és fékbetétbetét kopással kombinálva, így ez a nyerő kombináció az hosszútávó versenyeken. A teljes termékválasztékhoz hasonlóan a bejáratási folyamat könnyű, és hidegtől magas hőmérsékletig nagyon stabil teljesítményt biztosít.
RC8 keverék: (átlagos súrlódási együttható µ = 0,6): Az RC8 keveréket a legnagyobb igényeket támasztó nagy teljesítményű autókhoz tervezték (Wrc, Nascar, Wtcc, Za V8, GrpN… ..). Nagyon magas és stabil súrlódási szint jellemzi, amely lerövidíti a féktávokat. Ezt a keveréket egy másik C.L betéttel kell használni a hátsó tengelyen. Az RC8 hornyolt hátlap opcióval (RC8-R) is kapható.
RC8-R keverék: Ugyanazt azt a keveréket használja, mint az RC8, de van egy barázdált hátlapja, amelyet úgy terveztek, hogy sugárzó hatást érjen el, és a féknyereg érintkezési területe csökken, jobb hőátadást biztosítva. Ez a szabadalmaztatott forma különösen hasznos fékfolyadék hőmérsékleti problémák esetén. Csak akkor szabad használni, ha a jármű szellőztetett fékrendszerrel rendelkezik (légcsatornák).
Cl Brakes 4047RC5+ fékbetét az alábbi típusokhoz megfelelő:
Mitsubishi 3000, Gt VR4 92 → 99 (első betétek)
Nissan 300, Zx (Z32) 3.0i Bi Turbo Coupe (280CV) 90 → 95 (első betétek)
Nissan Skyline, Gt-R (R32) 89 → 93 (első betétek)
Nissan Skyline, Gt-R (R32) 94 → 98 (első betétek)
Nissan Skyline, Gts (R32) 89 → 98 (első betétek)
Nissan Skyline, Gts (R33) 89 → 98 (első betétek)
Nissan Skyline, Gts-T (R32) 89 → 98 (első betétek)
Nissan Skyline, Gts-T (R33) - (első betétek)
Nissan Skyline, Gt-T (R34) - (első betétek)
Subaru Impreza (1), 2.0 16V Turbo Gt 4WD (217CV) 99 → 00 (első betétek)
Subaru Impreza (1), P1 2.0 99 → 01 (első betétek)
Subaru Impreza (2), Wrx 2.0 16V Turbo 4WD (218CV) 01 → 03 (első betétek)
Subaru Impreza (2), Wrx 2.0 16V Turbo 4WD (225CV) 03 → 05 (első betétek)
Toyota Hi-Lux, - (első betétek)